از این مدار در کاربردهای بسیار وسیعی می توان استفاده کرد. از جمله به عنوان یونیزاسیون هوا جرقه زن، تست عایقی و ...، ساخت آن بسیار ساده و نیازی به دانش و تخصص خاصی نیست شما میتوانید برای راه ندازی مدار از یک باتری 6 ولت یا یک منبع تغذیه 6 با جریان در حد 2 آمپر به بالا استفاده کنید. نکته بسیار مهم خروجی این مدار است که دارای ولتاژ بسیار زیاد و ممکن است به افراد یا وسایل خصوصا الکترونیکی و برقی آسیب برساند.
این مدار پس از دریافت ورودی ولتاژ 6VDC می توان آن را در حدود 300KV ولتاژ افزیش دهد و همچنین قوس الکتریکی بالای یک سانتی متر تولید کرد.
در این مدار از فریت ترانس فلای بک تلویزیون استفاده شده است که شما میتوانید از هر نوع تلویزیون قدیمی این ترانس ولتاژ را از برد آن استخراج کنید و فریت آن را دربیارید و طبق دستورات سیم پیچی کرده و در نهایت به مدار متصل کنید.
سیم پیچ اولیه شامل دو بار سیم پیچ کردن فریت به صورت جدا از هم طبق تصویر مدار هست. که ابتدا با سیم لاکی سایز 0.4 میلی متر 8 دور سیم بر روی فریت (سمت راست قسمت پایین فریت) دور هید سپس با همان سایز 0.4 میلی متر (سمت راست قسمت بالایی فریت) 4 دور بپیچانید و ثانویه هم شامل 500 دور سیم لاکی 0.1 میلی متر (سمت چپ ترانس فریت) میباشد. حتما پس از تکمیل سیم پیچ ثانویه با استفاده از چسب عایق بندی کنید
*برای مشاهده ویدیو تست مدار یا مشاهده مدار با کیفیت بالاتر، اپلیکیشن آیسی مدار را نصب کنید*

لیست قطعات :
ترانزیستور D718
مقاومت 330 اهم 3 وات
مقاومت 56 اهم 3 وات
فریت ترانس فلای بک تلویزیون