علاوه بر این موارد علاقه فرد در شروع یادگیری بسیار تاثیرگذار است به طور کلی اگر می خواهید کاری را شروع کنید و در آن موفق باشید باید به آن علاقه داشت تا با انگیزه بهتری راه خود را ادامه دهد. و تمام انگیزه خود را برای یادگیری آن تقویت کند پس پیشنهاد می شود که افکار خود را از امواج منفی دور نید و تمام وقت و دقت خود را صرف یادگیری الکترونیک کنید. پس اگر علاقه ای به این کار ندارید بهتر است که این کار را کنار بگذارید.
بعد از علاقه یک برنامه خوب شما را در رسیدن به موفقیت کمک میکند پس با یک برنامه ریزی خوب و دقیق به کار خود ادامه دهید و آهسته پیش روید. بعد از نوشتن یک برنامه مناسب بهتر است که در این زمینه مطالعه کافی داشته باشید و اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید. علاوه بر اطلاعات درباره مبحث الکترونیک بهتر است که به طور عملی با این مبحث آشنا شوید و مدار های مختلفی در خانه بسازید و یا با شرکت در کلاس های مختلف و مرتبط با الکترونیک طریقه ساخت مدار ها را به طور دقیق یاد بگیرید. زیرا تا زمانی که خودتان به طور عملی یک مدار را نبندید طریقه ساخت و کاربرد قطعات مختلف در یک مدار را متوجه نخواهید شد. پس علاوه بر آشنایی با قطعاتی مثل خازن، ترانزیستور، مقاومت ها و... بهتر است که هر کدام در یک مدار به کار ببرید و با باز و بسته کردن و نصب آن ها در جای خود با این قطعات و کاربرد و محل نصب هر کدام در جای خودش آشنا شوید. یادگیری زبان انگلیسی در بهتر یاد گرفتن این کار موثر است و حتی بهتره که حداقل کمی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشیم.
پس به طور کلی می توانیم بگوییم که برای وارد شدن به این و شروع یادگیری الکترونیک بهتره که یک پیش زمینه ای در رابطه با الکترونیک و اینکه اصلا الکترونیک چیست داشته باشیم. در این زمینه داشتن سواد علمی مرتبط با الکترونیک هم مهم است  بهتره دروس این رشته را در مدرسه و دانشگاه دنبال کنید و رشته خود را در مهندسی الکترونیک دنبال کنید. البته حتما تحصیلات دانشگاهی نیاز نیست و فرد می تواند بدون مدرک دانشگاهی هم وارد این کار شود به شرطی که خود در این زمینه اطلاعات و مهارت کافی به دست آورد.

جریان الکتریکی
در ابتدا سعی داریم که با مفهوم جریان الکتریکی آشنا شویم در واقع در تعریف جریان باید گفت که به سرعت جاری شدن بار های الکتریکی منفی در موادی که خاصیت رسانا بودن را دارند جریان الکتریکی می گویند. در واقع جریان در مدار های الکتریکی به دو دسته جریان مستقیم و جریان متناوب تقسیم می شود. جریان مستقیم در اصل ساده ترین نوع جریان به حساب می آید که در مدت زمان حرکت خود در یک جهت ثابت می رود و این جریان به وسیله باتری های الکتریکی تولید می شود. علامت اختصاری جریان مستقیم DC است. جریان متناوب در واقع بر عکس جریان مستقیم است در مدت زمان حرکت با گذشت زمان جهت خود را تغییر می دهد و این تغییر جهت ا یک روند ثابت ادامه پیدا می کند و تکرار می شود. این جریان به وسیله مولد های برق تولید می شود و از آن به عنوان برق شهری استفاده می کنند. علامت اختصاری این جریان را با AC نشان می دهند.

شاید بتوان گفت که الکترونیک بخشی از فیزیک می باشد چرا که به مطالعه در زمینه مواد نیمه رسانا و
رخدادهای هنگام عبور جریان از آنها می پردازد ولی به طور کلی برای الکترونیک می توان
شاخه ای جدا در علم در نظر گرفت که به بررسی عبور جریان الکتریکی از مواد با خاصیت های متفاوت و اشکال مختلف می پردازد.

در کنار واژه الکترونیک واژه های دیگری نیز به کار برده می شوند که برخی از آنها را در ذیل می آوریم:
برد الکترونیک:

به مجموعه مدارهای الکترونیکی که بر روی تخته هایی از جنس های مختلف (مانند فلکسی ، فایبر و …)
که یک یا چند لایه از آنها مس می باشد سوار می شوند اصطلاحاً برد الکترونیکی گفته می شود
و قطعات الکترونیکی بر روی آن مونتاژ می شوند و در انواع دستگاه الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.
دستگاه های الکترونیکی:

همه ابزار و لوازمی که برای ساختن آنها از یک یا چند برد الکترونیکی استفاده می شود
از یک ماشین حساب ساده تا یک کامپیوتر را میتوان دستگاه الکترونیکی نام برد.
الکترونیک دیجیتال:

دیجیتال به معنای گسسته می باشد و خروجی مدارهای دیجیتال در اصطلاح صفر و یک می باشد
از این رو به همه تجهیزات الکترونیکی که سیگنال آنها به صورت پیوسته نباشد و فقط در دو سطح ولتاژ باشد
الکترونیک دیجیتال گفته می شود.
تجارت الکترونیک:

امروزه به کمک رایانه ها و شبکه های کامپیوتر می توان بسیار ساده برای نمایش محصولات
در مانیتورهای کامپیوترهای خانگی و گوشی های موبایل و تبلت ها استفاده کرد و حتی خدمات پرداخت را نیز از طریق
این شبکه ها انجام داد از آنجا که همه ی نیازهای ضروری برای یک کسب وکار توسط دستگاهای الکترونیکی برآورده می شود از آن بعنوان تجارت الکترونیک یاد می کنند.