x تبلیغات
الکترونیک

آیا وسایل برقی خاموش برق مصرف می کند؟

آیا وسایل برقی خاموش برق مصرف می کند؟

آیا میدانستید اکثر وسایل برقی از جمله گیرنده دیجیتال و یا تلوزیون و یا حتی یک شارژر زمانی که خاموش باشند ولی به پریز برق متصل باشند در حال مصرف انرژی و اتلاف انرژی هستند ؛ برد تغذیه داخل اکثر دستگاه های برقی وجود دارد و در حالت بلا استفاده نیز مقداری برق اتلاف میکند که طبق تحقیقات این مصرف حدود 11 درصد مصرف برق خانوارها گذارش شده است .

 

ادامه مطلب

انتخاب بهترین و خوشبوترین عطر زنانه

انتخاب بهترین و خوشبوترین عطر زنانه

 

 

عطر مناسب خانم ها

عطر زنانه یکی از لوازم آرایشی ضروری است، و اکثر ما برای مهمانی، قرار، دانشگاه و... از آن استفاده میکنیم. و جالب است بدانید هر رایحه ای را که انتخاب می کنید و از آن استفاده می کنید در واقع به نحوی شخصیت خودتان را به دیگران نشان می دهید. پس باید هنگام خرید آن نهایت دقت را داشته باشید و حتما باید آن را روی میز آرایش خود و در کنار دیگر لوازم آرایشی که استفاده می کنید داشته باشید. و اما رایحه هایی که برای خانم ها تولید شده است ۶ گروه هستند بوهای سرد، میوه ای، رایحه های شرقی و چوبی، خوراکی و گلی هر یک از این ۶ گروه زیر گروه هایی دارند اما برای خرید  عطر زنانه بهتر است به همین ۶ گروه اکتفا کنید.

 

 

عطر های مناسب با شخصیت

هر فردی دارای یک تیپ شخصیتی متفاوت است و یک خلق و خوی خاص دارد. ما با توجه به این خلق و خو به شما میگوییم. که کدام عطر زنانه را انتخاب کنید.

بازیگوش: اگر شما فردی بازیگوش و ماجراجو هستید رایحه های میوه ای مثل هندوانه، لیمو، گل یاسمین و مریم گزینه ی مناسبی برای شما است.

تندخو: اگر شما داری این ویژگی هستید رایحه هایی مانند گل، یاسمین و مریم در کنار بادام دانه و دانه ی تونکا را فراموش نکنید. این رایحه آرامش را درست هنگامی که عصبانی می شوید به شما هدیه می دهد.

کلاسیک: اگر شما یک خانم با روحیه ی کلاسیک هستید عطر با رایحه های انار، لیمو و گل صد تومانی بهترین گزینه برای شماست. چرا که نه تنها در مراسم رسمی بلکه برای استفاده در محیط کار، دانشگاه، مهمانی و... نیز میتوانید از آن استفاده کنید.

مرموز: برای افرادی با چنین خصوصیتی رایحه های گیلاس، گیاه آفتاب پرست و هلیوتروپ گزینه ی مناسب تری است.

منحصر به فرد: این افراد همیشه میخواهند از دیگران متفاوت تر به نظر برسند بهتر است از رایحه هایی مانند پرالین، نعناع هندی و زنبق استفاده کنند.

 بی پروا: این افراد روحیه هایی بی پروا و جسور دارند بهتر است از ترکیب های توت و مشک استفاده کنند این راحیه ها دریا و ساحل را برای این افراد تداعی میکنند.

قدرتمند: این افراد همیشه می خواهند قدرت شان را به نمایش بگذارند. رایحه هایی چون بهار نارنج و چوب سدر اعتماد به نفس آنان را افزایش میدهد.

انواع  ادکلن ها

بهترین برندهای عطر زنانه که می توانید استفاده کنید عبارتند از:

پرفیوم ها: پرفیوم ها روغنی و الکلی هستند و گران قیمت ترین نوع رایحه ها هستند.

ادوپرفیوم ها: این محصول  نسبت به پرفیوم غلظت کمتری دارد، اما ماندگاری بالایی دارد. اگر مشکلاتی مانند بیماری های  تنفسی، میگرن و آلرژی دارید بهتر است از ادوپرفیوم ها استفاده کنید.

ادوتویلت ها: ادوتویلت ها به نسبت پرفیوم ها غلظت کمتری دارند و ماندگاری خوبی نیز دارند این موارد در رایحه های مردانه و زنانه تفاوتی ندارند. هنگام خرید عطر مورد نظرتان باید به اصل یا تقلبی بودن آن توجه کنید، چون یک محصول خوب  ماندگاری بیشتری دارد، پس در خرید به هیچ وجه عجله نکنید چرا که برای پیدا کردن یک فروشگاه معتبر باید وقت بگذارید.

 

 

 

مدار هشدار دهنده عقب ماشین

مدار هشدار دهنده عقب ماشین

مدار هشدار دنده عقب خودرو

کاربرد :
جلوگیری از وقوع خطر

توضیحات :
این هشدار دهنده دنده عقب میتواند از ماشینتان در مقابل هر خطری محافظت کند
این سیستم فاصله ماشین را از هر شی نشان میدهد و هنگام نزدیک شدن به دیوار یا شی صدای خطر افزایش میابد و باید ماشین را متوقف کنید
برای این کار باید یک جفت سنسور فرستنده و گیرنده مادون قرمز را در سمت عقب ماشین نصب کنید
در این مدار فاصله را از مانع را با 3 عدد ال ای دی سبز، زرد و قرمز و در آخر از بازر استفاده شده است
این سیستم باید در عقب ماشین قرار بگیرد

 

ادامه مطلب

عملکرد سنسور ترموکوبل چیست؟

عملکرد سنسور ترموکوبل چیست؟

 


طبق اثر سیبک، ولتاژ اندازه‌گیری شده در اتصال سرد، متناسب با اختلاف دما بین اتصال گرم و اتصال سرد می‌باشد. به این ولتاژ ولتاژ سیبک، ولتاژ ترموالکتریک یا EMF ترموالکتریکی گفته می‌شود. با افزایش دما، ولتاژ اندازه‌گیری شده در اتصال سرد با رابطه ای غیر-خطی افزایش می‌یابد. میزان خطی بودن رابطه دما-ولتاژ به ترکیب فلزهای انتخاب شده برای ساخت ترموکوپل وابسته است.

ادامه مطلب

آلترناتور چیست؟

آلترناتور چیست؟


آلترناتورهای مغناطیس دائم ژنراتورهایی هستند که از مغناطیس دائمی برای میدان مغناطیسی خود استفاده می‌کنند. یکی دیگر از انواع ژنراتور ها ، ژنراتور هایی است که در نیروگاه ها استفاده می‌شوند با نام ترانسفوماتور شناخته می‌شوند. ترانفسورماتورهایی که توسط توربین های بخار هدایت می‌شوند، توربو القایی نام دارند که این دستگاه ها برق های ۵۰ تا ۶۰ هرتز جهت شبکه های توزیع تولید می‌کنند.
 

 

 

ادامه مطلب

ترانس ایزوله چیست؟

ترانس ایزوله چیست؟

 

 


ترانسفورماتور ایزوله در مدار ، نقش حفاظت کننده اشخاص در مقابل برق گرفتگی را ایفا می کند زیرا این ترانسفورماتورها ، شبکه را از زمین ایزوله یا جدا می کنند و در نتیجه تماس با یک سیم باعث برق گرفتگی نمی شود.در این نوع حفاظت از ترانسفورماتور با دو سیم پیچ مجزای یک به یک و یا کاهنده استفاده می شود که ولتاژ خروجی آن بیش از 42 ولت است در ترانسفورماتور یک به یک ولتاژ ثانویه برابر ولتاژ شبکه می باشد.
ترانسفورماتور ولتاژ تغذیه مصرف کننده را از نظر الکتریکی از شبکه جدا می کند.
به ثانویه ترانسفورماتور حفاظتی اتصال بیش از یک مصرف کننده مجازنمی باشد زیرا در صورت اتصال بدنه همزمان دو مصرف کننده احتمال خطر برق گرفتگی وجود دارد ثانویه این نوع ترانسفورماتور نباید اتصال زمین داشته باشد.

مقایسه بین سی پی یو AMD و INTEL

intel vs amd

حتما برای شما هم پیش آمده که بین دو گزینه به مشکل برخورید که کدام انتخاب اولتان باشد.برای مثال در انتخاب بین دو لباس یا انتخاب بین دو تیم محبوب بمانید.اگر فردی هستید که آشنا به کامپیوتر یا ابزار های کامپیوتری و سیستمی باشید حتما در انتخاب بین دو سی پی یو AMD و INTEL به فکر افتاده اید که کدام بیشتر به درد شما خواهد خورد و یا کدام بهتر است.در این مقاله می خواهیم برای شما این دو پردازنده را مقایسه کنیم و بیان کنیم کدام یک بیشتر به درد شما خواهد خورد؛پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ادامه مطلب

بهترین گوشی های سامسونگ سال 2021

بهترین گوشی های سامسونگ سال 2021

 

 

دروغ نیست اگر بگوییم دنیایی که در آن زندگی می کنیم متکی به سیستم و نرم افزار و ابزارهای دیجیتالی است و مهم ترین وسیله ای که نقش همه این برنامه ها را اجرا می کند گوشی تلفن همراه است. گوشی های تلفن همراه هر روزه در حال پیشرفت و آپدیت هستند آن هم با سرعتی باور نکردنی در این مقاله می خواهیم برای شما بهترین گوشی های سامسونگ سال 2021 را بررسی کنیم و برای شما معرفی کنیم پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد